Som en som alltid har vært mer enn normalt glad i kaffe og espresso var det derfor naturlig å ta seg jobb i en av Norges første kaffebarer på Bislett i Oslo. Med praktisk og teoretisk erfaring herfra var det etter en stund naturlig å etablere sin egen kaffebar.
Våren 1996 åpnet dørene hos Den Gyldne Bønne as i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka.

I nærmere seks år ble det servert og solgt kaffe og te i bøtter og spann til både turister og lokalbefolkning. På det meste gikk det ca. 6.000kg kaffe over disken hvert år, herav nesten 200.000 kopper kaffe. Vel vitende om at leieavtalen ikke ville bli fornyet etter endt leieperiode måtte han begynne å tenke på hvilke andre muligheter som fantes i kaffebransjen.

Den Gyldne Bønne as gikk derfor til innkjøp av en liten kaffebrenner fra Italia og leide et mindre industrilokale. Etter vel ett års tid ble både lokale og maskin for smått og i dag holder vi til i store lyse lokaler på Vøyenenga i Bærum.

Slik startet det som i dag er kaffebrenneriet Den Gyldne Bønne as.

Vi er fortsatt en heleid familiebedrift og et håndverksbrenneri og vi har gleden av å tilby nybrente spesialiteter fra hele verden. Vi retter oss først og fremst mot serveringsbedrifter, men leverer også kaffe til kontorer og privatpersoner over hele landet.

Vi importerer råkaffe selv og tilbyr kaffe og espresso som dekker den øverste halvdelen av kvalitetspyramiden, fra fin industrikvalitet opp til det beste som er å få på markedet. For å understreke dette har vi betalt 10.000 USD for å være Lifetime Pioneer Member i organisasjonen Cup of Excellence!